Mini projekty


Pszczeli pożytek













Dzieci piszą listy
Dzisiaj Sówki z 1a odwiedził dziadek Antka, który jest listonoszem ✉️
Pan Marek opowiedział nam o swojej pracy – o tym, jaką drogę przechodzi list od nadawcy, aby w końcu znaleźć się u adresata. Nauczył nas także, jak poprawnie adresować listy. Na koniec pokazał nam, że możemy wykonać znaczki z własną podobizną!



Odwiedziny ciekawego gościa.
🦉Sówki z klasy 1a
Z wizytą w „Omyczku”.









Pantomima
🎭 Pantomima „Kot w butach” w klasie 2a 🐾👢
Nasza klasa spróbowała swoich sił w wyjątkowej formie teatralnej, jaką jest pantomima – czyli przedstawienie bez słów, w którym emocje i akcję wyrażamy poprzez ruch, gesty i mowę ciała 🤐👐🕺
Podczas pracy nad spektaklem korzystaliśmy z czterech filarów planu daltońskiego:
🤝 współpracy,
🧠 refleksji,
💪 samodzielności
i 🎯 odpowiedzialności.
W klasie wyznaczyliśmy zadania dla:
🎬 reżyserów,
🎨 scenografów,
🎥 operatora,
🎭 aktorów,
💄 charakteryzatorów
oraz 🎟️ statystów.
Wspólnie przygotowaliśmy wszystkie potrzebne rekwizyty i z ogromnym zaangażowaniem ćwiczyliśmy swoje role. Po wspólnej refleksji, zdecydowaliśmy, że przedstawienie zostanie odegrane z czytanym tekstem 📖🎙️ – ale całość wypadła naprawdę świetnie!
Najważniejsze było to, że każdy z nas miał swój udział w tym projekcie, a wspólna praca pokazała, jak wiele możemy osiągnąć razem 💖👏 Już nie możemy się doczekać kolejnego wyzwania – tym razem będzie to teatrzyk kukiełkowy! 🎎🎉
Wiosna w różnych odsłonach w klasie 2a
🌿 Przygotowania do wiosny
🧹 porządki w ogrodzie – grabienie liści, sadzenie roślin
🌱 hodowle w ogródku klasowym – szczypiorek, kiełki, hiacynty, irysy, bratki, fasola, sałata
🍅🥒 zdrowe śniadania – świeże warzywa na kanapkach
📖 Wiosna w książkach i słowie
📚 czytanie tekstów o wiośnie – różne poziomy trudności
📝 utrwalanie pisowni wyrazów w opowiadaniu o wiośnie
🎼 Wiosna w dźwiękach
🎻 muzyka Vivaldiego – „Cztery pory roku: Wiosna”
🎶 piosenka „Witaj wiosno” – śpiewamy i słuchamy
✖➕➖ Wiosna w matematyce
🔢 utrwalanie działań matematycznych
🔍 poznawanie symetrii
💻 Wiosna w technologii
🖥️ zadania interaktywne w aplikacji Genially
🎨 Wiosna w sztuce
🖍🖌 prace plastyczne – mandale
🌳 prace techniczne – brzoza
🤝 A przy tym…
✅ współpraca
✅ samodzielność
✅ planowanie
✅ refleksja nad swoimi działaniami
Wiosna w klasie 2a to czas pełen nauki, zabawy i odkrywania nowych rzeczy! 🌸🌞



Prezentujemy nasze pasje i zainteresowania
Klasa 2a
Zając czy królik?














Powrót zimy















Dzień Kobiet w 1a
Wszystkiego najlepszego !
Poznajemy roboty Cozmo
🤖 Poznajemy roboty Cozmo!
Dzięki uprzejmości taty naszego kolegi Kamila mieliśmy okazję zapoznać się z działaniem robotów, które sam składa! 🚀 Jego pasja i kreatywność sprawiły, że mogliśmy zobaczyć, jak technologia łączy się z dobrą zabawą.
Roboty sterowane za pomocą telefonów wzbudziły ogromne zainteresowanie, a każde dziecko mogło spróbować poprowadzić je po przygotowanej trasie. Emocji było mnóstwo, a nauka przez zabawę to najlepszy sposób na zdobywanie wiedzy! 🧠✨
Dziękujemy za fascynujące spotkanie!
Uczennice i uczniowie klasy 2a z wychowawczynią






Czyste ręce to podstawa !
27 lutego uczniowie klas 2a i 3a wzięli udział w spotkaniu z pracownicami Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Dzierżoniowie.
Podczas zajęć dowiedzieli się, czym zajmuje się Sanepid oraz przypomnieli sobie najważniejsze zasady higieny. Prowadzące pokazały, jak prawidłowo myć ręce i jak sprawdzić ich czystość w specjalnej „zaczarowanej” maszynie.
Dziękujemy za ciekawe i pouczające zajęcia!
Klasy 2a i 3a z wychowawcami 😊






Zabawy ze sztuką
Klasa 2a uczestniczyła w ogólnopolskim projekcie „Zabawy ze sztuką”.
W ramach tego projektu uczniowie i uczennice wykonali już następujące zadania:
Freblowskie przeplatanki
Wspólny obraz na Dzień Kropki
Obraz z darów natury inspirowany dziełem Gustava Klimta „Drzewo życia”
Prace inspirowane rzeźbą Alberta Giacomettiego „Idący człowiek”
Obrazy malowane na płótnie, w których wpletli m.in. elementy z dzieł Pabla Picassa
Zimowe eksperymenty
W końcu mamy trochę śniegu i mrozu! 🧤🌡️ Zrobiliśmy malowanie po śniegu 🎨❄️ i udało nam się zobaczyć sopel lodu ❄️🔎. Zostawiliśmy też balony z kolorową wodą 🎈💧 na noc, żeby sprawdzić, czy mroźna noc sprawi, że się zamrożą! 🥶✨Dziś, z okazji Dnia Kota 🐱🐈, nasze malowidła były pełne kocich motywów! 🎨🐾n Oczywiście nie zapomnieliśmy o karmniku dla ptaków 🐦🍂 – uzupełniliśmy go ziarnami, żeby ptaki miały co jeść w zimowe dni. ❄️🕊️






Dziewiarstwo w klasie 1a
Na zajęciach dziewiarskich z panią Natalią, mamą naszego Konrada, uczniowie zapoznali się z zasadami BHP oraz teorią dotyczącą dziewiarstwa, taką jak rodzaje włóczek 🧶🧵, oznaczenia na metkach 🀄 czy akcesoria pomocne w pracy z dzianiną 🪡🥢.
Dowiedzieli się również, jak bezpiecznie prać i przechowywać dzianinę 👕. Podczas nauki podstawowego ściegu na drutach rozwijali wytrwałość, cierpliwość i umiejętność skupienia uwagi 🫶👍🧠.
Uczniowie wykonywali proste łańcuszki na palcach, a niektórzy podjęli się także próby wykonania łańcuszka na szydełku 🪢⛓️.
Serdecznie dziękujemy, pani Natalio ❤️, za podzielenie się z nami swoim największym hobby!
🙂🙂🙂
Magdalena Sopiarz, Monika Hetnarowicz






Kawałek nieba od dzieci dla dorosłych











Tydzień Zależności z PAH






Spotkanie z pasją – wędkarskie opowieści w klasie 2a
Spotkanie z pasją – wędkarskie opowieści w klasie 2a! 🎣🐟
Dziś, 29 listopada 2024 roku, mieliśmy okazję poznać wyjątkową pasję taty naszego kolegi Huberta – wędkarstwo. Pan Łukasz, który z zamiłowaniem opowiadał o swoim hobby, wprowadził nas w świat ryb, przynęt i wędek. Okazało się, że w naszej klasie jest więcej małych pasjonatów wędkowania! 🪝✨
Podczas spotkania:
🔹 Dowiedzieliśmy się, jakie ryby łowi nasz gość i jakich przynęt oraz wędek używa.
🔹 Rozpoznawaliśmy części ryby i odkryliśmy, że ryby oddychają skrzelami. 🌊
🔹 Mieliśmy okazję dotknąć i powąchać różne przynęty i zanęty, a także zobaczyć ich reakcje w kontakcie z wodą. 🐛💧
🔹 Zobaczyliśmy, jakie robaki są wykorzystywane jako przynęty – to było prawdziwe wyzwanie dla odważnych! 🐜
Wędkowanie to jednak nie tylko łowienie ryb – to również troska o przyrodę i ekologiczne zachowania. 🌱💚 Pan Łukasz przypomniał nam, jak ważne jest dbanie o środowisko wokół zbiorników wodnych, poznawanie roślin, ptaków i innych elementów przyrody.
Na zakończenie dowiedzieliśmy się, że ryby to zdrowe i wartościowe pożywienie, które warto włączyć do swojej diety. 🐟🥗
To spotkanie było dla nas niezwykle inspirujące i pełne nowych wrażeń. Dziękujemy panu Łukaszowi za wspaniałą lekcję! 🙌🎉






W klasie 1a









Patyczaki w 1a
Klasa 1a montessori PATYCZAKI
W naszej klasie pojawiły się niezwykłe istoty – patyczaki. Dzieci poznały środowisko naturalne , w którym żyją. Patyczaki to bardzo ciekawe owady
które znakomicie opanowały sztukę kamuflażu . Ich wygląd do złudzenia przypomina patyki. Są łatwe w hodowli i nie wymagają specjalnych warunków do życia . Uczniowie wiedzą, jak opiekować się patyczakami , czym je karmić
i jak po nich sprzątać
. Codziennie bedą obserwować
owady i sprawdzać, czy nie brakuje im wody i pożywienia. Nauka przyrody przez doświadczanie i działanie zawsze przynosi najlepsze efekty.
Magdalena Sopiarz, Monika Hetnarowicz






Poznajemy nasze ciało – projekt w klasie 2a
Celem naszego projektu było zrozumienie, jak działa nasze ciało, abyśmy byli zdrowi. Podczas pracy nad projektem:
📚Czytaliśmy teksty o ciele i zdrowiu na różnych poziomach trudności oraz recytowaliśmy wiersz Jana Brzechwy „Katar”.
✖️Uczyliśmy się matematyki na przykładzie szkieletu, którego nazwaliśmy Kostek.
➕Poznaliśmy nowe działania matematyczne i różne sposoby nauki tabliczki mnożenia.
🧠Zapoznaliśmy się z budową ciała człowieka, ucząc się nazw organów.
👂Badaliśmy nasze zmysły i uczyliśmy się ich nazw.
👁Rozmawialiśmy o niepełnosprawności i chorobach. W ramach tych tematów bawiliśmy się w chodzenie z zamkniętymi oczami, by lepiej poczuć, jak to jest, gdy brakuje nam jednego ze zmysłów.
🫀W grupach tworzyliśmy prace, które pomagały nam zapamiętać informacje o ludzkich organach.
👃Stworzyliśmy mapę skojarzeń, aby lepiej zrozumieć różne aspekty zdrowia.
🤧Zrobiliśmy antygrypinę z naturalnych składników.
👩⚕️Poznaliśmy zawód ratownika medycznego i jego rolę w ratowaniu życia.
Korzystaliśmy z pomocy montessoriańskich, które pomagały nam zobaczyć i zrozumieć to, o czym rozmawialiśmy.
Dzięki tym działaniom nauczyliśmy się, jak dbać o nasze ciało i zdrowie.









Poznajemy zawody – spotkanie z ratownikiem medycznym








Poznajemy zawody naszych rodziców






Praca własna
Praca własna, czyli możliwość swobodnego wyboru aktywności, uczy dziecko, że ma kontrolę nad swoimi działaniami. Daje mu szansę na rozwijanie umiejętności samodzielnego podejmowania decyzji oraz rozwiązywania problemów, wszystko w obrębie ustalonych reguł.






Od ziarenka do bochenka
Projekt w klasie 2a. Nasze działania
Czytanie tekstów na różnych poziomach;
utrwalenie poznanych części mowy;
poznanie drogi ziarenka zboża, od zasiania do uzyskania mąki;
rozpoznawanie różnych rodzajów mąk i kasz;
posługiwanie się wagą oraz pojęciami kilogram, gram, ważenie i wykonywanie obliczeń wagowych na dużych liczbach;
czytanie przepisów przyniesionych z domu;
wykonanie gniotków z balonów i mąki;
wycieczka do piekarni, gdzie zapoznaliśmy się z urządzeniami do wyrobu chleba i ciast. Dowiedzieliśmy się także, że chleb powstaje z zakwasu;
omówienie piramidy zdrowia;
smakowanie chleba żytniego, pszennego oraz ciasta marchewkowego, dzięki naszym Rodzicom, którzy upiekli dla nas chleby i ciasto oraz podzielili się swoimi przepisami.
Z wycieczki do piekarni przynieśliśmy również pysznego metrowca.
Wszystko smakowało wyśmienicie
Dzień Kundelka









Bum Bum Rurki
Czym są „Bum Bum Rurki”? W pewnym uproszczeniu są to rurki skonstruowane w taki sposób, by każda z nich wydała dźwięk przy uderzeniu. Można uderzać Bum Bum rurką o kolano, o krzesło, ławkę czy inny twardy przedmiot.
Można również położyć ją na podłodze i uderzać pałeczkami od dzwonków chromatycznych.
Ścieżka sensoryczna
Po zajęciach przyrodniczych o darach natury, wykorzystaliśmy je do stworzenia swojej ścieżki sensorycznej. Doznania były baaardzo ciekawe
Jesienny mini projekt w klasie 2a



























Z matematyką na wesoło



Wykorzystanie pomocy montessoriańskich
Praca własna
Praca własna to czas samodzielnego zdobywania wiedzy w odpowiednio przygotowanym otoczeniu. Spośród wielu materiałów uczeń może wybrać te, które mu najbardziej odpowiadają oraz są bliskie jego aktualnym zainteresowaniom.