Ułatwienia dostępu

Jak pracujemy?

Mini projekty

Małe i większe projekty w klasie 2a, przy których liczy się współpraca, samodzielność, refleksja i odpowiedzialność za swoje działania. Stawiamy na kreatywność i wolność w opracowaniu tematu 🎨✨
Uczymy się wypowiadać przed szerszą publicznością, argumentować swoje wybory, a także omawiać trudności i sukcesy związane z realizacją zaplanowanych działań.
 

Pszczeli pożytek

Uczniowie i uczennice klasy 2a przystąpili do akcji „Dzieci i szkoły dbają o pszczoły” 🐝🐝🐝 zorganizowanej przez firmę Saatbau Polska.
W ramach inicjatywy na terenie szkoły przygotowano miejsce pod łąkę kwietną. 🌼 Następnie uczniowie wspólnie zasiali przesłaną przez organizatorów mieszankę roślin miododajnych.
Mieszanka ta została opracowana specjalnie z myślą o zakładaniu siedlisk przyjaznych zapylaczom — pszczołom miodnym oraz dzikim gatunkom pszczół. W jej skład wchodzą nasiona takich gatunków jak: koniczyna, kolendra, facelia błękitna, kminek, nagietek, gryka, słonecznik, kąkol, ogórecznik i wiele, wiele więcej! 🌻🌸🌾
🌍 Pomagajmy pszczołom — małym bohaterkom naszego ekosystemu! 💛🐝

Dzieci piszą listy

Dzisiaj Sówki z 1a odwiedził dziadek Antka, który jest listonoszem ✉️
Pan Marek opowiedział nam o swojej pracy – o tym, jaką drogę przechodzi list od nadawcy, aby w końcu znaleźć się u adresata. Nauczył nas także, jak poprawnie adresować listy. Na koniec pokazał nam, że możemy wykonać znaczki z własną podobizną!

Odwiedziny ciekawego gościa.
🦉Sówki z klasy 1a

Z wizytą w „Omyczku”.

Wizyta w siedzibie Stowarzyszenia na rzecz bezdomnych zwierząt „Omyczek” 🐈🐈‍⬛.
Uwielbiamy zwierzęta, dlatego zorganizowaliśmy klasową zbiórkę karmy 🥫 i wybraliśmy się w odwiedziny do małych i dużych kotków 🐈‍⬛🐈.
Pozdrawiają
🦉 Sówki z klasy 1a

Pantomima

🎭 Pantomima „Kot w butach” w klasie 2a 🐾👢

Nasza klasa spróbowała swoich sił w wyjątkowej formie teatralnej, jaką jest pantomima – czyli przedstawienie bez słów, w którym emocje i akcję wyrażamy poprzez ruch, gesty i mowę ciała 🤐👐🕺

Podczas pracy nad spektaklem korzystaliśmy z czterech filarów planu daltońskiego:
🤝 współpracy,
🧠 refleksji,
💪 samodzielności
i 🎯 odpowiedzialności.

W klasie wyznaczyliśmy zadania dla:
🎬 reżyserów,
🎨 scenografów,
🎥 operatora,
🎭 aktorów,
💄 charakteryzatorów
oraz 🎟️ statystów.

Wspólnie przygotowaliśmy wszystkie potrzebne rekwizyty i z ogromnym zaangażowaniem ćwiczyliśmy swoje role. Po wspólnej refleksji, zdecydowaliśmy, że przedstawienie zostanie odegrane z czytanym tekstem 📖🎙️ – ale całość wypadła naprawdę świetnie! 

Najważniejsze było to, że każdy z nas miał swój udział w tym projekcie, a wspólna praca pokazała, jak wiele możemy osiągnąć razem 💖👏 Już nie możemy się doczekać kolejnego wyzwania – tym razem będzie to teatrzyk kukiełkowy! 🎎🎉

Wiosna w różnych odsłonach w klasie 2a

🌿 Przygotowania do wiosny
🧹 porządki w ogrodzie – grabienie liści, sadzenie roślin
🌱 hodowle w ogródku klasowym – szczypiorek, kiełki, hiacynty, irysy, bratki, fasola, sałata
🍅🥒 zdrowe śniadania – świeże warzywa na kanapkach

📖 Wiosna w książkach i słowie
📚 czytanie tekstów o wiośnie – różne poziomy trudności
📝 utrwalanie pisowni wyrazów w opowiadaniu o wiośnie

🎼 Wiosna w dźwiękach
🎻 muzyka Vivaldiego – „Cztery pory roku: Wiosna”
🎶 piosenka „Witaj wiosno” – śpiewamy i słuchamy

✖➕➖ Wiosna w matematyce
🔢 utrwalanie działań matematycznych
🔍 poznawanie symetrii

💻 Wiosna w technologii
🖥️ zadania interaktywne w aplikacji Genially

🎨 Wiosna w sztuce
🖍🖌 prace plastyczne – mandale
🌳 prace techniczne – brzoza

🤝 A przy tym…
✅ współpraca
✅ samodzielność
✅ planowanie
✅ refleksja nad swoimi działaniami

Wiosna w klasie 2a to czas pełen nauki, zabawy i odkrywania nowych rzeczy! 🌸🌞

Prezentujemy nasze pasje i zainteresowania

Klasa 2a

Zając czy królik?

7 marca 2025 r. uczniowie klas 2a uczestniczyli w spotkaniu z hodowcą królików – tatą naszego kolegi Huberta. 🐰🐇 Dowiedzieli się, że istnieją nawet wystawy tych zwierząt! Obejrzeli filmik oraz zdjęcia, dzięki którym mogli zobaczyć, jak różnorodne są króliki.
Poznali niektóre nazwy hodowlane i ich cechy charakterystyczne, szacowali wagę oraz długość królików. 🧐 Utrwalili także budowę ciała, tryb życia oraz dowiedzieli się, czym się odżywiają. 🥕🐾 Porównali królika z zającem, szukając podobieństw i różnic.
Najmilszym akcentem było oczywiście pogłaskanie tych przemiłych stworzeń! 🤗❤️
Dziękujemy tacie i mamie Huberta za wspólnie spędzony czas i cenną dawkę wiedzy o królikach – przekazaną tak mimochodem. 🙂

Powrót zimy

Końcem lutego❄️ udało nam się jeszcze skorzystać z ostatnich zimowych zabaw na śniegu ☃️. A zaledwie kilka dni później wyruszyliśmy na poszukiwania Wiosny 🔎, bo pierwsze zwiastuny naszej wyczekiwanej pory roku zaczęły pojawiać się w okolicy. 🌿🌼🌺
🦉🦉🦉

Dzień Kobiet w 1a

Wszystkiego najlepszego !

Poznajemy roboty Cozmo

🤖 Poznajemy roboty Cozmo!

Dzięki uprzejmości taty naszego kolegi Kamila mieliśmy okazję zapoznać się z działaniem robotów, które sam składa! 🚀 Jego pasja i kreatywność sprawiły, że mogliśmy zobaczyć, jak technologia łączy się z dobrą zabawą.

Roboty sterowane za pomocą telefonów wzbudziły ogromne zainteresowanie, a każde dziecko mogło spróbować poprowadzić je po przygotowanej trasie. Emocji było mnóstwo, a nauka przez zabawę to najlepszy sposób na zdobywanie wiedzy! 🧠✨

Dziękujemy za fascynujące spotkanie!
Uczennice i uczniowie klasy 2a z wychowawczynią

Czyste ręce to podstawa !

27 lutego uczniowie klas 2a i 3a wzięli udział w spotkaniu z pracownicami Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Dzierżoniowie.

Podczas zajęć dowiedzieli się, czym zajmuje się Sanepid oraz przypomnieli sobie najważniejsze zasady higieny. Prowadzące pokazały, jak prawidłowo myć ręce i jak sprawdzić ich czystość w specjalnej „zaczarowanej” maszynie.

Dziękujemy za ciekawe i pouczające zajęcia!
Klasy 2a i 3a z wychowawcami 😊

Zabawy ze sztuką

📚 Klasa 2a uczestniczyła w ogólnopolskim projekcie „Zabawy ze sztuką”. 🎨

W ramach tego projektu uczniowie i uczennice wykonali już następujące zadania:

1️⃣ Freblowskie przeplatanki

2️⃣ Wspólny obraz na Dzień Kropki

3️⃣Obraz z darów natury inspirowany dziełem Gustava Klimta „Drzewo życia”

4️⃣ Prace inspirowane rzeźbą Alberta Giacomettiego „Idący człowiek”

5️⃣ Obrazy malowane na płótnie, w których wpletli m.in. elementy z dzieł Pabla Picassa

Zimowe eksperymenty

W końcu mamy trochę śniegu i mrozu! 🧤🌡️ Zrobiliśmy malowanie po śniegu 🎨❄️ i udało nam się zobaczyć sopel lodu ❄️🔎. Zostawiliśmy też balony z kolorową wodą 🎈💧 na noc, żeby sprawdzić, czy mroźna noc sprawi, że się zamrożą! 🥶✨Dziś, z okazji Dnia Kota 🐱🐈, nasze malowidła były pełne kocich motywów! 🎨🐾n Oczywiście nie zapomnieliśmy o karmniku dla ptaków 🐦🍂 – uzupełniliśmy go ziarnami, żeby ptaki miały co jeść w zimowe dni. ❄️🕊️

Dziewiarstwo w klasie 1a

Na zajęciach dziewiarskich z panią Natalią, mamą naszego Konrada, uczniowie zapoznali się z zasadami BHP oraz teorią dotyczącą dziewiarstwa, taką jak rodzaje włóczek 🧶🧵, oznaczenia na metkach 🀄 czy akcesoria pomocne w pracy z dzianiną 🪡🥢.
Dowiedzieli się również, jak bezpiecznie prać i przechowywać dzianinę 👕. Podczas nauki podstawowego ściegu na drutach rozwijali wytrwałość, cierpliwość i umiejętność skupienia uwagi 🫶👍🧠.
Uczniowie wykonywali proste łańcuszki na palcach, a niektórzy podjęli się także próby wykonania łańcuszka na szydełku 🪢⛓️.
Serdecznie dziękujemy, pani Natalio ❤️, za podzielenie się z nami swoim największym hobby!
🙂🙂🙂
Magdalena Sopiarz, Monika Hetnarowicz

Kawałek nieba od dzieci dla dorosłych

16 stycznia 2025 roku odwiedziliśmy pensjonariuszy DPS w Bielawie. Wzruszenie malujące się na twarzach niektórych z nich poruszyło nasze serca. Dzięki wsparciu naszych rodziców mogliśmy podarować pensjonariuszom materiały papiernicze 📦✂️ oraz przepyszne pierniki 🍪, które wspólnie degustowaliśmy, spędzając miłe chwile razem.
Następnego dnia odbył się występ w szkole, podczas którego dzieci wręczyły własnoręcznie wykonane prezenty przy użyciu długopisów 3D 🎁✏️. Te wyjątkowe spotkania przypomniały nam, jak ważne jest dbanie o naszych seniorów.
Iwona Dubis-Teklak, Dorota Kopka
 

Tydzień Zależności z PAH

🌍 W listopadzie, w ramach Tygodnia Globalnych Zależności, rozpoczęliśmy naszą przygodę z działaniami PAH! 😊

🎥 Obejrzeliśmy edukacyjne bajki, które w ciekawy sposób wprowadziły nas w temat – były naprawdę inspirujące! 🦇
📰 Uczennice i uczniowie klasy 2a wspólnie przygotowali gazetkę, która przypomina, jak wiele w naszym świecie jest wzajemnych powiązań i zależności.

To dopiero początek naszej drogi – już teraz wiemy, że warto wracać do tego tematu i korzystać z dostępnych materiałów, takich jak karty pracy z zeszytów. Razem możemy odkrywać, jak ważna jest świadomość globalnych połączeń! 🌟

Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie! Uczennice i Uczniowie klasy 2a🙌

Spotkanie z pasją – wędkarskie opowieści w klasie 2a

Spotkanie z pasją – wędkarskie opowieści w klasie 2a! 🎣🐟

Dziś, 29 listopada 2024 roku, mieliśmy okazję poznać wyjątkową pasję taty naszego kolegi Huberta – wędkarstwo. Pan Łukasz, który z zamiłowaniem opowiadał o swoim hobby, wprowadził nas w świat ryb, przynęt i wędek. Okazało się, że w naszej klasie jest więcej małych pasjonatów wędkowania! 🪝✨

Podczas spotkania:
🔹 Dowiedzieliśmy się, jakie ryby łowi nasz gość i jakich przynęt oraz wędek używa.
🔹 Rozpoznawaliśmy części ryby i odkryliśmy, że ryby oddychają skrzelami. 🌊
🔹 Mieliśmy okazję dotknąć i powąchać różne przynęty i zanęty, a także zobaczyć ich reakcje w kontakcie z wodą. 🐛💧
🔹 Zobaczyliśmy, jakie robaki są wykorzystywane jako przynęty – to było prawdziwe wyzwanie dla odważnych! 🐜

Wędkowanie to jednak nie tylko łowienie ryb – to również troska o przyrodę i ekologiczne zachowania. 🌱💚 Pan Łukasz przypomniał nam, jak ważne jest dbanie o środowisko wokół zbiorników wodnych, poznawanie roślin, ptaków i innych elementów przyrody.

Na zakończenie dowiedzieliśmy się, że ryby to zdrowe i wartościowe pożywienie, które warto włączyć do swojej diety. 🐟🥗

To spotkanie było dla nas niezwykle inspirujące i pełne nowych wrażeń. Dziękujemy panu Łukaszowi za wspaniałą lekcję! 🙌🎉

W klasie 1a

,,Największą oznaką sukcesu nauczyciela jest bycie zdolnym, by powiedzieć: Te dzieci pracują tak, jak gdybym nie istniała.”
Maria Montessori
🦉🦉🦉
Magdalena Sopiarz
Monika Hetnarowicz
 

Patyczaki w 1a

Klasa 1a montessori PATYCZAKI 

W naszej klasie pojawiły się niezwykłe istoty – patyczaki. 🦗 Dzieci poznały środowisko naturalne , w którym żyją. Patyczaki to bardzo ciekawe owady🦗 które znakomicie opanowały sztukę kamuflażu . Ich wygląd do złudzenia przypomina patyki. Są łatwe w hodowli i nie wymagają specjalnych warunków do życia . Uczniowie wiedzą, jak opiekować się patyczakami , czym je karmić 🥬 i jak po nich sprzątać 🧹. Codziennie bedą obserwować🔎 owady i sprawdzać, czy nie brakuje im wody i pożywienia. Nauka przyrody przez doświadczanie i działanie zawsze przynosi najlepsze efekty. 🦉🦉🦉🦉

Magdalena Sopiarz, Monika Hetnarowicz

Poznajemy nasze ciało – projekt w klasie 2a

Celem naszego projektu było zrozumienie, jak działa nasze ciało, abyśmy byli zdrowi. Podczas pracy nad projektem:

📚Czytaliśmy teksty o ciele i zdrowiu na różnych poziomach trudności oraz recytowaliśmy wiersz Jana Brzechwy „Katar”.
✖️Uczyliśmy się matematyki na przykładzie szkieletu, którego nazwaliśmy Kostek.
➕Poznaliśmy nowe działania matematyczne i różne sposoby nauki tabliczki mnożenia.
🧠Zapoznaliśmy się z budową ciała człowieka, ucząc się nazw organów.
👂Badaliśmy nasze zmysły i uczyliśmy się ich nazw.
👁Rozmawialiśmy o niepełnosprawności i chorobach. W ramach tych tematów bawiliśmy się w chodzenie z zamkniętymi oczami, by lepiej poczuć, jak to jest, gdy brakuje nam jednego ze zmysłów.
🫀W grupach tworzyliśmy prace, które pomagały nam zapamiętać informacje o ludzkich organach.
👃Stworzyliśmy mapę skojarzeń, aby lepiej zrozumieć różne aspekty zdrowia.
🤧Zrobiliśmy antygrypinę z naturalnych składników.
👩‍⚕️Poznaliśmy zawód ratownika medycznego i jego rolę w ratowaniu życia.
Korzystaliśmy z pomocy montessoriańskich, które pomagały nam zobaczyć i zrozumieć to, o czym rozmawialiśmy.
Dzięki tym działaniom nauczyliśmy się, jak dbać o nasze ciało i zdrowie.

Poznajemy zawody – spotkanie z ratownikiem medycznym

Dzięki uprzejmości babci naszej koleżanki Oliwii mieliśmy okazję poznać zawód ratownika medycznego oraz sprzęt, który wykorzystują ratownicy do ratowania ludzkiego życia. Dowiedzieliśmy się, czym są takie urządzenia jak: defibrylator ⚡, ciśnieniomierz, glukometr 💉 czy fantom i poznaliśmy ich znaczenie. Mierzyliśmy nasze oddechy i sprawdzaliśmy bicie serca , a także dowiedzieliśmy się, jak prawidłowo mierzy się ciśnienie. Zrozumieliśmy, że urządzenia, z których korzystają ratownicy, różnią się w zależności od tego, komu udzielają pomocy – dzieciom lub dorosłym.
Zobaczyliśmy również, jak dużo sprzętu musi dźwigać i obsługiwać ratownik medyczny. Mimo tego, kilku uczniów zdecydowało się, że chcieliby wykonywać ten trudny, ale ważny zawód.
 

Poznajemy zawody naszych rodziców

Uczniowie klasy 2a uczestniczyli w wycieczce do Zakładu Energetyki Cieplnej w Dzierżoniowie. Dzięki uprzejmości pana Wojciecha Karwackiego, taty naszej koleżanki Gabrysi, oraz pana Sławomira Kopcio, mogliśmy zwiedzić ciepłownię, dowiedzieć się o paliwach używanych do produkcji ciepła oraz spotkać niezwykłych gości – koty.
 

Praca własna

Praca własna, czyli możliwość swobodnego wyboru aktywności, uczy dziecko, że ma kontrolę nad swoimi działaniami. Daje mu szansę na rozwijanie umiejętności samodzielnego podejmowania decyzji oraz rozwiązywania problemów, wszystko w obrębie ustalonych reguł.

Od ziarenka do bochenka

Projekt w klasie 2a. Nasze działania 🥐

🥖Czytanie tekstów na różnych poziomach;

🫓utrwalenie poznanych części mowy;

🍞poznanie drogi ziarenka zboża, od zasiania do uzyskania mąki;

🥖rozpoznawanie różnych rodzajów mąk i kasz;

🫓posługiwanie się wagą oraz pojęciami kilogram, gram, ważenie i wykonywanie obliczeń wagowych na dużych liczbach;

🍞czytanie przepisów przyniesionych z domu;

🥖wykonanie gniotków z balonów i mąki;

🫓wycieczka do piekarni, gdzie zapoznaliśmy się z urządzeniami do wyrobu chleba i ciast. Dowiedzieliśmy się także, że chleb powstaje z zakwasu;

🍞omówienie piramidy zdrowia;

🥖smakowanie chleba żytniego, pszennego oraz ciasta marchewkowego, dzięki naszym Rodzicom, którzy upiekli dla nas chleby i ciasto oraz podzielili się swoimi przepisami.

🫓Z wycieczki do piekarni przynieśliśmy również pysznego metrowca.

Wszystko smakowało wyśmienicie 🙂

Dzień Kundelka

Dzień Kundelka 🐕🦮🐩był doskonałą okazją, aby przypomnieć sobie zasady opieki nad pieskami.
Dlaczego nie powinniśmy dotykać nieznanych psów? Czy pies jest zawsze chętny do kontaktu z człowiekiem? Na te pytania znaleźliśmy odpowiedź w książeczce czytanej przez mamę naszej koleżanki Zosi. Poznaliśmy też ich czworonożnego przyjaciela.
 

Bum Bum Rurki

Czym są „Bum Bum Rurki”? 🪇 W pewnym uproszczeniu są to rurki skonstruowane w taki sposób, by każda z nich wydała dźwięk przy uderzeniu. Można uderzać Bum Bum rurką o kolano, o krzesło, ławkę czy inny twardy przedmiot. 🪈 Można również położyć ją na podłodze i uderzać pałeczkami od dzwonków chromatycznych. 🎹

Ścieżka sensoryczna

Po zajęciach przyrodniczych o darach natury, wykorzystaliśmy je do stworzenia swojej ścieżki sensorycznej. Doznania były baaardzo ciekawe 😀

Jesienny mini projekt w klasie 2a

Jesienne mini projekty w klasie 2a 🍅🍎🥕
Warzywno-owocowe inspiracje 😋😋😋
🍅Sałatka z pomidorów: doskonaliliśmy posługiwanie się nożem, a także smakowaliśmy rukolę , ser mozzarella i grecką przyprawę do sałatek.
🍎Surówka jabłkowo-marchewkowa, przy robieniu której utrwalaliśmy rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki oraz posługiwanie się tarką.
🥪Zdrowe kanapki. Dowiedzieliśmy się jak ważnym posiłkiem jest śniadanie, inscenizowaliśmy w parach wiersz „Łyżka i widelec” T. Śliwiaka.
💪 Wspólnie omówiliśmy piramidę żywienia, następnie każdy stworzył swoją utrwalając wiadomości o produktach spożywczych.
🥕Sokowe wariacje: samodzielnie wyciskaliśmy soki oraz poznawaliśmy działanie wyciskarki wolnoobrotowej. Wszyscy uznali, że soki wyciskane samodzielnie są najsmaczniejsze, mają dużo witamin i nie muszą być dosładzane.
W trakcie tych wszystkich działań posługiwaliśmy się także wagą, dodawaliśmy, porównywaliśmy, określaliśmy kształty, kolory, wielkość, szacowaliśmy. Utrwalaliśmy także takie pojęcie jak litr.
🍁Jesienne obserwacje i zbieranie darów jesieni, które posłużyły do stworzenia pracy „Drzewo życia”, inspirowanej twórczością Gustava Klimta. Tworzenie w grupach i indywidualnie prac utrwalających wiadomości o drzewach, liściach i owocach. Układanie zdań o jesieni.
Jesienne mini projekty pozwoliły nam współpracować, uczyć się odpowiedzialności, integrować i doświadczać poprzez różne zmysły.
Nasze emocje są ok – uczmy się je nazywać
 
Dziecko, które przeżywa trudne emocje często nie wie, co dokładnie się z nim dzieje. W związku z tym trudno mu poradzić sobie z daną sytuacją. Jeśli dorosły pomoże mu nazwać to, co ono przeżywa, dziecko może choć częściowo odzyskać kontrolę nad sytuacją (będzie już wiedziało, że to, co czuje to np. gniew), a to zmniejszy jego dyskomfort i niepokój. Warto o tym rozmawiać, dać prawo do wyrażania uczuć i rozładowywania ich w sposób akceptowalny. To właśnie jeden z aspektów pracy psychologa czyli naszego gościa, dla którego uczniowie i uczennice stworzyli emocjonalną książeczkę🙂🤨🥲😮‍💨
Rodzicu❗ Nauczycielu❗ kiedy widzisz, że dziecko złości się, cieszy się z czegoś, niepokoi czymś bądź przeżywa inne emocje postaraj się mu pomóc je nazwać.
 
 

Z matematyką na wesoło 

Umiejętności matematyczne są jednymi z tych, które przydają się w życiu najbardziej, ponieważ matematyka nas otacza. Nie musi być ona wcale nudna i trudna🥱 Można ją łączyć z innymi przedmiotami. To co dla dziecka atrakcyjne, dodatkowo powiązane z ruchem i zabawą, wyzwala naturalną potrzebę zdobywania wiedzy i zostaje zakodowane o wiele szybciej. Uczniowie klasy 1a próbują swoich sił w takich właśnie działaniach. 😁😁
 

Wykorzystanie pomocy montessoriańskich 

Praca własna

Praca własna to czas samodzielnego zdobywania wiedzy w odpowiednio przygotowanym otoczeniu. Spośród wielu materiałów uczeń może wybrać te, które mu najbardziej odpowiadają oraz są bliskie jego aktualnym zainteresowaniom.